האם אנו אחראים על החלטות שלנו?

לאחר שאתמול בצהריים התחלתי לקרוא ספר מדהים אבל מה זה מדהים שאני ממליץ עליו בחום.


שם הספר "שומרת אחותי"- של ג'ודי פוקי.

הספר הזה פשוט ואו אין מילה אחרת לתאר אותו.


הספר מתעסק בסוגיה כל כך קשה ומסובכת ולא משנה איך מסתכלים על זה קשה לענות עליה תשובה מדוייקת ויחידה שתהיה נכונה.


האם לאחרים מותר להחליט על גופינו בשבילנו למרות שאולי לפעמים אנו קצת קטנים?


האם יש לנו הזכות להביא ילד למטרה מסויימת בשביל שיציל ילד אחר שלנו.


האם כשיש ילד אחד חולה עלינו לנטוש את שאר ילדינו?


למי יש הזכות המוסרית להחליט לכאן או לכאן?

הספר מספר על משפחה שבתם בת 2 חלתה בלוקמיה ולאחר שאף אחד מבני המשפחה לא נמצא כתורם פוטנציאלי


הם עושים ילדה מהונדסת על מנת שתהיה בדיוק בשביל אחותה ושתתרום לה את דם הטבור על מנת לנסות לרפא אותה.

הספר נפתח בתביעתה של אנה הילדה שנולדה בשביל אחותה על כך שאינה רוצה לתרום יותר


הספר מגולל את הסיפור של כל אחת מהדמויות סביב הסוגיה האם מותר להורים להחליט בשביל הילדים שלהם בנושאים מסויימים אם כן למה ואיך?

סיום הספר בצורה כל כך דרמטית, כל כך מפתיעה וכל כך מרגשת.

הרשמים שלי ממנו הוא שהוא ספר מופלא קצת כבד מבחינת התוכן אבל הוא עם המון מוסר ותובנות


בכיתי איזה 5 שעות לאחר שסיימתי את הספר


המלצה שלי ספר שחובה לקרוא


עד כאן שלכם


מיכאל

8 תגובות ל-“האם אנו אחראים על החלטות שלנו?

  1. יאאאי!
    לא כתבת ספוילרים(:

    יו. אני כ"כ קונה את הספר.O:

    סטייל מיקי סטייל.
    3>

  2. אני מתכוונת לקרוא אותו, מצחיק שדווקא עכשיו רשמת עליו פוסט.

  3. אין שום מקרות בעולם
    בהחלט ספר מהמם מומלץ בחום

  4. חחח ני ראה שהתחברת אליו
    ממליץ בחום ובשביך במיוחד לא עשיתי ספויילרים

  5. ב"ה
     
    ארוך בטירוף! לא הייתי מסוגגלת לקרוא אותו.
    אני מכירה את הסיפור בכללי.
    מדהים כמה שזה מזוויע.
    ומדהים כמההרבה ניתן ללמוד מן הזוועה.
     
    שבוע טוב.

  6. הוא לא רוך כל כך קראתי אותו ביום וחצי.
    הסיפור מדהים.
    אולי על פניו נשמע מזעזע אבל לא יודע
    לא אני זה שאשפוט אותם.
    הסיפור גורם לנו להרבה מחשבות אבל אם אחד מאיתנו היה במקום ההורים במקום הילדים אולי היינו נוהגים בדיוק כמוהם.
    אולי אני אישית יודע גם מה זה להיות חולה.
    אני חולה כרוני ולומדים להסתדר
    שבוע מצויין וחג חירות שמח

  7. וואוו
    זה נשמע פשוט מדהים עשית לי חשק לקרואD: (מה שלא קורא הרבה פעמים לצערי כי כבר אינלי זמן או כח לספרים)

    אבל לא הבנתי, הם הולידו את הילדה בשביל שאחותה תחייה, אבל ייקחו ממנה תרומה רק בגיל מאוחר?

  8. אני חושבת ששמעתי על הסיפור הזה מתישהו בטלויזיה בערוץ 8 ם:כי אני זוכרת שהיה מדובר על ילדה מהונדסת כדי שיהיה לראשונה מי שיתרוםאם לומר תאמת אני די בטוחה שזה אותו הסיפור חח וגם אם לא אז נשמע מעניין =]

כתיבת תגובה